Entrevista fonts orals

Video acte presentació llibre Histories de vida, 2008.

Una part molt important del fons documental de la Fundació Utopia està conformada pels arxius de les fonts orals, que recullen testimonis de treballadors i treballadores, així com de responsables polítics i sindicals, sobre la història dels moviments obrers i socials del Baix Llobregat. Resultat d’aquest recull de testimonis és la publicació Històries de vida, que pot ser consultada en aquesta mateixa pàgina en Papers d’Utopia. Col·lecció història oral.

Donat el caràcter sensible de les fonts orals, així com de la major part dels documents que conformen el fons, la Fundació estableix un primer filtre que permet separar aquelles consultes que han de ser necessariament presencials d’altres que només interessen dades o reproduccions que poden ser resoltes via correu electrònic.

Part d’aquests fons poden ser consultats igualment al Memorial Democràtic de Catalunya, dins del projecte desenvolupat per la Fundació Utopia: “Actualització de l’arxiu de fonts orals “García-Nieto